§1 PRZEDMIOT REGULAMINU
- Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Pensjonatu Zameczek i jest integralną częścią umowy. Gość wpłacając zadatek lub podpisując kartę meldunkową potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających na terenie Pensjonatu.
- Regulamin wydany jest przez Pensjonat „Zameczek” Medeia Iashvili-Frala, Ul. Piastowska, 39, 58-580, Szklarska Poręba, Regon 020444388, NIP: 6112139746
§2 DOBA HOTELOWA
- Pokój wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Doba hotelowa trwa od godziny 14:00 do godziny 11:00 dnia następnego.
- Prośbę o przedłużenie doby hotelowej Gość powinien zgłosić jak najszybciej. Pensjonat może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych lub w przypadku Gości nie przestrzegających obowiązującego regulaminu.
§3 REZERWACJA I MELDUNEK
- Rezerwację uważa się za dokonaną z chwilą uiszczenia ZADATKU, który stanowi 30% ceny za cały okres rezerwowanej usługi hotelowej. Przedpłata winna zostać dokonana najpóźniej w ciągu 2 dni chyba że został ustalony inny termin. Po upływie tego terminu lub wpłacie kwoty niższej niż wskazana, Ośrodek ma prawo uznać rezerwację za niedokonaną i zwrócić wpłacone środki.
- Podstawą przyjęcia gościa jest okazanie pracownikowi Recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz podpisanie karty meldunkowej.
- Pensjonat może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył obowiązujący Regulamin.
- Wpłacony zadatek zostanie rozliczony na poczet zamówionej usługi po przyjeździe gościa do pensjonatu.
- W przypadku anulowania rezerwacji przez gościa, zadatek nie podlega zwrotowi.
- Jeżeli Gość, nie składając oświadczenia o anulowaniu rezerwacji, nie zamelduje się w Pensjonacie do godziny 22:00 w pierwszej dobie rezerwowanego pobytu, rezerwacja wygasa, a zadatek przepada.
- Cisza nocna trwa od godziny 22.00 do godziny 7.00.
- Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynęła doba, za którą uiścił należną opłatę za pobyt.
§4 USŁUGI
- Pensjonat świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.
- W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość proszony jest o niezwłoczne ich zgłoszenie do recepcji, co umożliwi pracownikom poprawę standardu świadczonych usług.
- Pensjonat świadczy nieodpłatnie następujące usługi: korzystania z niestrzeżonego miejsca postojowego dla samochodu osobowego na własne ryzyko i w granicach dostępności miejsc.
- Gość ma możliwość zamówienia dodatkowego wyżywienia.
§5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA
- Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności za mienie Gościa.
- Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
- Osoby odwiedzające naszych Gości proszone są o opuszczenie pokoi hotelowych przed godziną 22:00.
- Korzystanie z terenu przynależnego do ośrodka, odbywa się na własną odpowiedzialność, w tym korzystanie z miejsca na ognisko.
- Dzieci przebywające w ośrodku powinny być pod stałą opieką opiekuna, również w trakcie korzystania z terenu zielonego przynależnego do ośrodka.
- Gość hotelowy jest odpowiedzialny materialnie za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia majątku hotelowego powstałe z jego przyczyny lub za sprawą odwiedzających go osób. Ustala się następujące, zryczałtowane kwoty odszkodowań z tytułu szkody powstałej z winy Gościa hotelowego w mieniu hotelu i kar umownych za naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu:
a) naruszenie zakazu palenia w pokojach i innych pomieszczeniach – 500 zł
b) wniesienie na teren obiektu hotelowego urządzeń i substancji niebezpiecznych dla zdrowia i życia ludzkiego, lub których posiadanie jest zabronione z mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa – 1000 zł
c) naruszenie ciszy nocnej lub zachowanie naruszające spokój innych gości – 500 zł
d) stosowanie substancji wydzielających intensywne zapachy powodujące długotrwałe oddziaływanie zewnętrzne – 500 zł.
Ośrodek zastrzega sobie prawo do żądania odszkodowania przekraczającego wysokość wskazanych wyżej kar, jeżeli szkoda wyrządzona przez Gościa hotelowego przewyższa ich wysokość. - Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek, własnych żelazek i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju hotelowego.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi.
- Ośrodek może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin hotelowy wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub Gości albo szkodę na osobie Gości pracowników Ośrodka albo innych osób przebywających w Ośrodku albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowanie hotelu.
§6 POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Zabrania się przywożenia na teren Ośrodka zwierząt domowych bez wcześniejszego poinformowania recepcji.
- Goście Ośrodka, którzy korzystają z posiłków bufetowych nie są uprawnieni do wynoszenia z bufetu posiłków i napojów poza lokal. Na życzenie Gości, za odrębną opłatą mogą być przygotowane posiłki na wynos. W przypadku stwierdzenia naruszenia niniejszego przepisu, Gość hotelowy może zostać zobowiązany do uiszczenia opłaty równej opłacie za przygotowanie posiłku na wynos.
- Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług. Wszelkie reklamacje przyjmuje Recepcja. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług.
- Przedmioty pozostawione w pokojach przez Gości, będą odesłane na wskazany adres Gościa na jego koszt, w przypadku nie otrzymania dyspozycji odesłania przechowywane będą przez okres jednego miesiąca.